Etiketter

,

Hej och glad andra advent!

Idag visar jag tre olika julkort där jag har använt samma stämpel. De tre korten har samma format, men tre olika stilar och färgställningar. Stämpeln passar lika bra till alla tre!

2014-12-02 22.10.08

Det första kortet har jag gjort i traditionella julfärger, med ett färglagt motiv från Magnolia. Jag har stämplat på en chipboard-biljett, som var lite glatt, så texten ser lite skuggad ut. Jag gillar effekten!

2014-12-04 21.30.18

Mitt andra kort är inte lika traditionellt, jag ville fånga känslan av en klar och kall vinternatt (med snö i luften, hur tänkte jag där?). Jag stämplade på en liten vimpel som jag klippte till och böjde, för att få lite struktur på kortet.

2014-12-04 21.30.40

Kort nummer tre är en blandning av traditionella och inte så traditionella färger, en mörkt turkos färg har fått slinka med, och isbjörnarna är lite utanför den traditionellt juliga ramen. Här har jag valt att stämpla på en vimpel som jag sedan markerat genom att sätta en rejäl knapp på. Så vet kortets mottagare vart han/hon ska vända blicken. =)

Tack för att du tittade in, kom snart tillbaka!

 

bannerANNA2013

