Etiketter

, ,

Hej och god fortsättning!

Jag vet att min titel på dagens inlägg är lite kryptiskt. Det handlar inte om att man ska förädla råolja till bensin eller något annat avancerat, utan att man ska våga köpa lite halvfula saker och sedan kasta sig över dem med stämplar och färg!

Flera år i rad har jag och min bästa vän kokat julgodis några dagar före jul och sedan tagit med hem till våra familjer. Det har blivit en mysig tradition både för oss två och för våra familjer som får flera och nya sorter varje år. I år tog jag med mig sex olika sorter hem till familjen.

Till denna tradition har jag fogat en egen, nämligen att jag fixar till en låda att ta med godiset i, så att det inte bara kommer en trave plastbyttor…

Årets jullåda var rätt ful på butikshyllan, men så fick jag en snilleblixt och köpte den ändå. Resultatet blev en vintrig låda som skulle kvala in bland finare presentkorgar, tycker jag (men jag är partisk).

Jag har stämplat med Kulgran (länk till den digitala stämpeln) och Snöflingor med vanliga stämpeldynor som blir vattenfasta när de torkar. På den nedre bilden har jag experimenterat lite med olika färger på snöflingorna. Jag gjorde inte det på alla sidorna, det blev inte riktigt som jag tänkt.

Gott slut på 2014! Vi ses i januari!

