Hej!

I torsdags var jag på pysselträff med temat färg och kladd. Vi gjorde allt från kort till LO:s och PL-kort. Jag har gjort några olika saker med mina Distress Stains och idag visar jag några PL-kort och ett ”vanligt” kort där jag gjort bakgrunden med mina stains.

Den första tekniken jag vill visa är så enkel. Ta det du vill dekorera och måla med dutten på stain-flaskan fram och tillbaka över pappret tills du fått önskad effekt. Enkelt och riktigt effektfullt.

Teknik nummer två är nästan roligare att göra, här får man skvätta med färgen! Jag gör alltid detta i en låda eller på diskbänken, så att jag inte ska få färg där jag inte vill ha den… Tryck först dutten på flaskan mot ett papper för att se till att det är riktigt mycket färg i den. Slå den sedan mot det du vill dekorera, så att det blir en rejäl ”splash”. En del distress-färger blir inte lika blöta och är svåra att få till den här effekten med.

Jag hoppas att du blivit lite inspirerad att leka med dina färger. Tack för titten!

