Etiketter

Hej!

Förra helgen var jag och stora delar av vårt glada DT-gäng på samma scrapträff. Där gjorde jag ett par olika saker med tags, som jag vill visa idag. Tags är så användbara och precis lagom stora för att experimentera med.

Bröllopstag

Min första tag har jag tagit som den är och använt som bas till ett flaskkort. Jag har stansat ut några moln ur ett vanligt vitt cardstock och satt dit. Jag stämplade min gratulation Han är charmig… på en annan bit cardstock. Först tänkte jag skära till en vimpel, men jag tyckte det blev roligare att riva av ena kanten och böja till den lite. Eftersom jag gjorde min tag till en utmaning på träffen så har jag inte valt alla dekorationer själv, utan de flesta kommer från ett kit som man skulle använda.

studenttag 1

Tag nr 2 har jag gjort något helt annat med. Jag började med att spraya med en illgrön mist på min tag och när den hade torkat lade jag på en mask och lade på ett tjockt lager modeling paste. Modeling paste är lite tjockare än akrylfärg och gesso, och är rolig att bygga strukturer med. På min tag har jag gjort ett lager och sedan låtit det torka. Det fina med akrylfärgen är att den tar upp färgen i misten som är under, så alla små spray-prickar syns. När den hade torkat var det bara att dekorera! Jag har stämplat Sjung om studentens… på 4CC-papper och böjt till en vimpel.

studenttag 2

Man kan så klart hitta på en massa andra saker med tags också. Bara fantasin sätter gränserna!

