Hej!

Idag vill jag visa lite steg för steg hur jag gör när jag monterar mina omonterade gummistämplar på EZ-mount. Jag tycker bättre om att använda EZ-mount än Tack’n’Peel, mest för att jag inte vill sätta något på mina akrylklossar. Båda varianterna finns att köpa här i webbshoppen.

Jag lägger stämpeln på mitt ark med EZ-mount och ritar runt gummit med en bläckpenna.
Ska jag montera flera stämplar skriver jag vilken bit EZ-mount som hör ihop med vilken stämpel.

Första steget är att ta sina omonterade stämplar och lägga dem på arket med EZ-mount. Jag ritar runt varje stämpel med en bäckpenna (blyerts fäster inte på skyddspappret) och ska jag montera många stämplar skriver jag också vilken stämpel det är som hör till vilken form.

En helt vanlig sax.

När jag har ritat klart tar jag en vanlig sax och stryker ut en droppe diskmedel så att det blir en tunn hinna på saxens båda skär. Det är för att det jätteklistriga klistret på EZ-mountets baksida inte ska fastna på saxen och göra det svårare att klippa ut bitarna.

Diskmedlet hindrar klistret på EZ-mountet från att kladda ihop saxen.
Här ligger de utklippta bitarna, färdiga att sättas ihop med rätt stämpel.

När alla bitar är utklippta är det bara att ta bort skyddspappret och sätta dit gummistämpeln. Jag brukar finjustera efteråt och klippa bort överflödiga kanter av både gummi och EZ.

Så här kan det se ut när stämpeln satts fast på sin bit EZ innan jag har klippt bort överflödet.
Nu är kanterna tillklippta och jag är nöjd.

Sedan är det bara att sätta sin monterade stämpel på en akrylkloss och stämpla på!

Alla stämplarna är monterade och klara att använda!

Tack för att du tittade in! Nästa vecka har vi tema student och examen i bloggen, kom gärna förbi då!

