Etiketter

Vi har tillbringat helgen i fjällen, med fina vänner, vacker natur och god mat. De isländska specialiteterna var verkligen speciella. Men goda. 🙂

Johan 40 4

Till festföremålet hade jag gjort ett bokkort. Jag har nämligen snöat in på att göra såna. Det kommer t ex ett till bokkort i denna blogg redan på söndag…

Johan 40 3

Jag har gjort bokens pärm och ”sidor” av vitt cardstock. Ramen, det som ser ut som boksidor när kortet är stängt, gjorde jag kvadratiskt, så att det skulle bli lagom stort för innehållet. Sedan byggde jag ett litet landskap av pappersblad som jag satte olika långt ut i de veck som blir när man viker ramen… Jag satte en sida ur min japanska bok längst bak och målade den med gesso och skvätte grön mist på. Stickles hade jag också på. Det är smidigt att trycka ut en klick på ett plastkort och sedan måla med pensel, då blir det inte så tjocka ”strängar” av glitter.

Johan 40 1

Framsidan gjorde jag så att den skulle hänga ihop med insidan (som jag naturligtvis gjorde först) och grundade med japansk boksida, gesso och grön mist. Sedan tog jag några wellpappdekorationer, mer gesso, lite chipboard (mer gesso) och thickers. Kul var det! Sedan gick jag loss med stickles också… Tjoho!

Johan 40 2

På insidan av pärmen satte jag en ficka till en tag (mer gesso) och rubons. Jag gillar verkligen den gulliga svampen!

Johan 40 5

Tack för att du läste (tittade på bilderna) ända hit. Skutta iväg och gör nåt kreativt nu!

