Etiketter

,

Jag älskar PL-kort. Kanske samlar jag på dem… Jag gör ofta egna kort också, det är ett roligt format att leka med. Till den layout jag visar idag har jag använt mig av kort och dekorationer från ett PL-kit från Becky Higgins. Visst blir det snyggt med guldeffekterna?

Jag började med att stänka med rosa mist på mitt vita cardstock. sedan funderade jag en stund på hur jag skulle placera elementen på min layout… Oftast är det den delen av skapandet som tar längst tid för mig, att bli nöjd med hur fotona ligger och vad som hamnar i fokus.

Jag tänkte först stämpla direkt på bakgrundspappret, men när jag provade och det blev helt snett så fick jag byta tankespår.

Jag har använt stämplar ur de små och stora hashtagkiten på engelska. De dekorationer jag har använt hör till PL-kitet, förutom de små trästjärnorna.

Tack för att du tittade in och välkommen åter!

