Idag visar jag två färgglada kort som var roliga att göra och inte tog speciellt lång tid. Ändå ser de välarbetade och genomtänkta ut. Perfekt!

Det vänstra kortet gjorde jag med en mask från Tim Holtz och två olika distresser, Brushed Corduroy och Fired Brick. Jag började färga in min kortbas med den röda färgen, och när jag var nöjd bytte jag till den lila och såg till att inget var vitt på den yta som jag ville färga. När jag tog bort masken blev det en snygg bakgrund och graderingen mellan lila och rött blev väldigt snygg (om jag får säga det själv). På tagen har jag stämplat med min favorit-grattis-stämpel.

Det högra kortet är gjort med en annan mask, som jag inte vet var den kommer ifrån. Jag har jobbat med tre olika distresser, Peacock Feathers, Mowed Lawn och Salty Ocean. När jag var nöjd med färgerna tog jag bort masken och stämplade min apa så att den står på det gröna, och hjärtana liksom fladdrar förbi… Ja, du fattar. 🙂

Tack för att du tittade in idag. Kom snart tillbaka!

