Etiketter

, , , ,

Idag vill jag visa ett mer traditionellt julkort i rött och grönt med många detaljer och glitter.

Bokomslaget har jag gjort i mörkgrön cardstock och själva ”sidorna” i vit cardstock. På framsidan har jag byggt upp med ett par lager av mönsterpapper och min God Jul-hälsning har jag stämplat med svart på vit cardstock och fäst med 3D-kuddar. Runt kanterna på mönsterpappret har jag lagt ett tunt lager stickles.

 Så här ser kortet ut när det är öppnat. På vänstersidan har jag satt en ruta mönsterpapper och dekorerat sparsamt, så jag har plats att skriva. Jag har stämplat den fina Kulgranen med svart dyna.

Högersidan har jag gjort lite som ett tittskåp i minatyr. Bakom boksidorna har jag satt ett mönsterpapper, samma som på framsidan, och sedan har jag satt utstansade grankvistar, röda bär och blommor. Bokmärket har jag limmat fast mellan två av sidorna och sedan stöttat upp med flera 3D-kuddar så att den inte ska kollapsa bakåt.

Tack för att du tittade in idag! Kom snart tillbaka för mer julinspiration!

