Etiketter

, , , ,

Mitt sista bidrag på EmiLindas mara var min tolkning av utmaningen att altra en liten kylskåpsmagnet. De andra deltagarna hade gjort ursöta brevlådor, julklappar och annat gulligt…

Julpaket 1

Tilläggas kan att jag hade ganska ont om tid, jag hade lagt ner en hel del tid på mina andra bidrag och det var väl en halvtimme kvar eller så till deadline. Hemma hade vi tittat på TV-serien Ängelby, och lite inspirerad av den gjorde jag en exploderande julklapp.

Julpaket 2

Jag slog in min kylskåpsmagnet i julpapper och skar ett kryss på ovansidan så jag kunde vika tillbaka flikarna. Ur klappen växer det svampar, brunt ris och en kotte! Bandet lade jag till som en sista detalj där jag repade upp ändarna för att det skulle bli ännu mer dramatiskt. Det tog max tio minuter, så när jag blev uppropad för att motta andra pris i tävlingen blev jag glatt överraskad. Min knäppa julklapp!

Julpaket 3

Jag hoppas att du också knäppar till julpysslet lite. Våga tänka utanför lådan…

