Jag ska ta det svåra steget och skapa mer med en färg som jag tycker är väldigt svår. Det är en utmaning som räcker hela året, tror jag.

Rosa är inte min färg. Jag är inte så där puttenuttigt sockersött prinsessrosa… Det blir alldeles för sött för min smak. Men nu ska jag minsann! Jag ska ta rosa och göra det till min färg – på mitt sätt!

 

Dagens kort är ett ”gate fold-kort” som man viker två gånger istället för en. Mitt kort är 4 x 6 tum när det är hopvikt och för att få till de båda ”portarna” som utgör kortets framsida har jag bigat 3 tum in från varje kortsida. Enkelt!

Jag har valt ett mönsterpapper i rosa och turkos från American Crafts och matchar det med en del av ett stämpelmotiv från Saturated Canary. Jag har färglagt lite slarvigt med Copics, ville inte ha känslan av att det tagit timmar att göra, utan att jag mest gått förbi med pennorna. Du fattar?

På kortets framsida har jag färgat in alla kanter med svart distressdyna. Vimpeln med texten för långt borta för en kram och motivet har jag monterat på svart cardstock innan jag satt fast dem på kortet. Dekorationen till vänster är två bitar papperssugrör och en liten pappersblomma som jag målat med stickles på.

På kortets insida har jag stämplat Soft kitty… med svart dyna på en bit vitt, slätt papper. Just nu finns den som digital stämpel i shoppen. Då kan man göra den mindre… 😉 Sedan har jag stämplat hjärtan med turkos distressdyna. Kortet kan bli svårt att vika ihop om man har för mycket på insidan, så jag valde att hoppa över andra dekorationer.

På baksidan har jag stämplat med min personliga stämpel i vitt.

Tack för att du tittade in idag! Kom snart tillbaka!

