Etiketter

, ,

Inför alla hjärtans dag fick jag en beställning av en kollega, han ville att jag skulle göra ett kort till hans fru. När jag tar emot en beställning frågar jag lite om mottagaren och vad beställaren vill ha på sitt kort, så att alla ska bli nöjda. Här var det rosa, hjärtan och blommor som gällde.

gammal kärlek 1

Jag satt ganska länge och bara funderade på hur jag skulle få ihop ett roligt kort med många detaljer utan att det skulle kännas plottrigt. Lösningen blev den stora textstämpeln från Pysseldags som liksom neutraliserar en del av den väldigt mönstrade bakgrunden.

gammal kärlek 2

Dekorationerna har jag bara lekt dit, jag hade ingen egentlig tanke, mer än att hjärter dam kändes given på ett alla hjärtans-kort till någons fru… 🙂

Tack för att du tittade in, kom snart tillbaka!

