Etiketter

, , , , ,

Det var alldeles för länge sedan som jag gjorde om en liten chipsburk. Jag tog med en till Fristadsträffen i april och bestämde mig för att göra den till något snyggt. Vad jag ska ha den till är oklart (som med så många pysslade grejer), men jag blev nöjd med hur den ser ut och det var kul att göra om den. Det är ju huvudsaken!

Rock n roll burk 1

Jag började med att måla burken med vit gesso. Dels för att täcka det gröna, dels för att ge den en bättre grund som limmet kunde fästa på. Sedan skar jag till en bit mönstrat papper från Maja Design och fäste med lim runt hela burken.

Rock n roll burk 2

Efter det kom det svåra – hur ska burken se ut och vad ska man ha den till? Är det en present? En sparbössa? En prydnad? Ja, vem vet. Jag började med att skära ut en smalare remsa papper från samma serie och satte på mitten av burken. Lager på lager skadar aldrig.

Rock n roll burk 3

Jag skar ut två bilder ur ett annat ark från samma Maja Design-serie och satte dem på 3d-kuddar. Under dem satte jag utstansade vimplar i vit cardstock, så att de stack ut lite på vardera sidan om bilden. Runt bilderna målade jag med lite stickles, så att de fick en glittrig inramning.

Avslutningsvis satte jag tre stora blommor i samma färger som på pappren på burkens lock.

