Etiketter

, , ,

Jag fick en beställning från en kollega på ett kort till Anders. Anders’ kort skulle vara orange, helst starkt apelsinorange. Vidare gillar Anders musik och gamla grejor och är en cool hårdrockstrummis.

anders 1

Det är roligt att samla många detaljer i kluster, det blir mycket att titta på på samma ställe.

Jag visste direkt vad jag ville använda för papper. För ett par år sedan samlade jag på papper från Graphic 45. Jag har flera hela kollektioner, många lösa papper från olika kollektioner och allt ligger (något osorterat) i en pizzakartong. Jag rumsterade om lite i min (ganska strukturerade) pappersförvaring och fick fram rätt kartong och rätt kollektion – Olde Curiosity Shoppe. Jag kan sitta och bara titta på dessa papper hur länge som helst! Men nu skulle jag ju göra ett kort till Anders.

anders 2

Fjärilens vingar är målade med crackle paint och kroppen med glossy accent.

Pappren går lite mer åt rost än åt apelsin, men bara cyklarna med klockor i hjulen måste ju väga upp det hela, tänkte jag. Jag hittade en spillbit med en hatt på, några rubons låg framme… Ja, det blev som det brukar. Några timmar senare var skapelsen klar.

anders 3

Den lilla flaskan är jag extra nöjd med. Kan du gissa vad det är inuti?

Grattis Anders! Hoppas du gillar kortet!

