Etiketter

, , ,

Min syster fyllde år för ett litet tag sedan. Hon är väldigt konstnärlig av sig och det är lite extra svårt att göra kort till henne, det går liksom inte att svänga ihop riktigt vad som helst. I år satsade jag på ett one layer-kort, dvs ett kort utan mönstrade papper och lager på lager. Istället är allt (nästan) gjort direkt på kortbasen. Det är ett roligt sätt att göra saker, men också svårt. Till exempel kan man inte täcka över ett misstag med en dekoration eller ett annat papper…

Karin 31 1

Jag började med att spraya med en rosa glimmer mist och stänka med en silvrig mist. Sedan torkade jag ordentligt med min värmepistol och började leta efter stämplar och stämpeldynor som skulle passa. Jag valde att stämpla med en stor bakgrundsstämpel med svart stämpeldyna, och sedan några olika stämplar som ser ut som stygn med samma svarta. Jag avslutade med den rosa dynan och stämplade en krumelur och lite mer stänk.

Karin 31 2

Det enda som inte ingår i one layer-konceptet på mitt kort är siffrorna, vita thickers med ordentligt med glitter på. Jag blev nöjd med kortet och syrran likaså.

Tack för att du tittade in – kom snart tillbaka!

