Etiketter

, , , ,

Jag fick ett samtal från en vän till en vän. Han ska gifta sig med sin Martita i augusti och ville gärna att jag skulle göra deras bröllopsinbjudningar. 50 st romantiska kort med inslag av Argentina.

L y M urval 4

Vi pratade och smsade och kom till slut överens om vad jag skulle göra. Jag fick en bild på en förlaga och ganska fria händer. Man kan säga att jag jobbade efter en skiss, som jag vände lite på till ungefär hälften av korten.

L y M urval 1

Jag dammsög mina gömmor på romantiska papper och mer eller mindre slaktade två hela block från Maja Design. Jag embossade Välkommen till Vårt Bröllop (gummistämpel från Pysseldags) i silver 50 gånger.

L y M urval 2

Jag stansade ut 55 hjärtan och skrev ut 68 argentinska flaggor som jag sedan klippte ut. Jag skrev Lucas  ❤ Maritita 53 gånger (3 blev inte snygga nog).

L y M urval 3L y M urval 5

Resultatet: ca 24 arbetstimmar vid pysselbordet, helt slut på små vita rosor och 155 bling senare var de klara.

L y M alla 50

50 st inbjudningskort som skulle skickas till Mariestad, och sedan ut till de inbjudna gästerna.

L y M bakgrund

Jag önskar brudparet stort lycka till med förberedelserna och hoppas att de kommer ihåg att njuta på vägen.

