Etiketter

,

Som några vet, är jag inte riktigt som alla andra. Jag gillar att kleta och kladda och experimentera med format, färger och strukturer.

Idag vill jag visa en tag jag gjort med olika sorters färg, lite snöre och ganska mycket humor. 😉 Jag började med att splasha med en blå stain och spraya med en guldig glimmer mist. Sedan torkade jag med värmepistolen. I nästa steg lade jag en mask över min tag och lade på ett lager gesso med ett gammalt bibliotekskort. Sedan blev det torktid till nästa dag.

IMG_0052

Jag tog en annan mask och gjorde ytterligare ett färglager med tre olika blå distressdynor. Sedan var jag klar med färgerna. Jag ritade konturer runt några cirklar och trianglar med en svart och en glittrig penna, sedan tog jag min vimpel med den stämplade texten, embossade kanterna lite slarvigt med guld och satte fast den med 3D-kuddar. Som avslutande dekoration klämde jag dit guldsnöre, paljetter och bling.

Det är inte lätt att låtsas vara trevlig… 😉

