Etiketter

, , , , , , ,

Så här på sommaren blir jag ofta inspirerad av saker under dagarna, men jag landar sällan i pysselrummet förrän på kvällen och då vill jag gärna skapa något som går ganska fort, så att jag inte kommer av mig eller måste göra mitt projekt i flera etapper.

Dagens kort är en tolkning av Sommarutmaning 1 hos Veckans Skiss, som jag har nöjet att inspirera hos. Jag skapade en bakgrund direkt på kortbasen med en mask från Tim Holtz och distresser i tre kalla nyanser.

65årskort 1

Texten är en digital stämpel från Pysseldags som jag skrivit ut och monterat på en bit cardstock som matchar den turkosa färgen i bakgrunden.

65årskort 2

Sedan dekorerade jag med blommor som också går ton i ton… Lite för välmatchat? Nej!

65årskort 3

Till slut satte jag dit datum och siffror, då kortet ska ges bort till en nybliven pensionär. Grattis!

Tack för att du tittade in, kom snart tillbaka!

