Etiketter

, , ,

I mitt stim förra veckan gjorde jag ett superenkelt men ändå väldigt genomtänkt kort. Jag tog en chipboardfigur, en mannekäng, och satte den med lite maskeringstejp på min vita kortbas. Sedan sprayade jag med rosa, orange och kopparfärgad mist så att silhuetten skulle framträda tydligt när jag tog bort chipboardfiguren.

Girl Power 1a

Jag hade scrollat förbi ett citat tidigare på dagen som jag tyckte skulle passa på ett kort, så jag skrev ut delar av citatet med min Dymo och delar skrev jag för hand, för att få fokus på de två viktigaste orden i citatet.

Girl power 1

På silhuettens vänstersida satte jag rubons, ord som jag  tyckte passade i sammanhanget.

Ibland är det så enkelt som att ett citat från flödet sätter igång en hel kedja av tankar som blir till ett kort. Jag gillar när det blir så.

