Etiketter

, , ,

Insiprationen till dagens kort hittade jag bredvid löpspåret där jag tränar. Det var fullt med blommor i en slänt, ett hav av blå, gula och orange blommor Var hittar du din inspiration?

Sommarfärger 1

Jag utgick som nästan alltid från en vit kortbas. Satt och valde bland mina sprayfärger en stund för att hitta de nyanser som verkligen skulle passa ihop med min minnesbild av blomsterhavet… Till slut valde jag ut några som var tillräckligt nära. Sedan sprayade jag lite på måfå.

Sommarfärger 2

När jag var nöjd med färgerna tog det mig en stund att bestämma mig för hur jag skulle gå vidare med mitt kort. Jag valde en Tim Holtz-stämpel ur mina samlingar, gnuggade dit några rubons och avslutade med en liten vit ram.

Sommarfärger 3

Ramen får vara symbol för att man själv fyller sitt liv med innehåll. Eller nåt. Typ.

