Etiketter

, , , ,

Det fjärde kortet från mitt superstim härom veckan blev ytterligare ett färgstarkt spray-kort. Jag började med att tejpa med maskeringstejp så att bara halva kortet var synligt – jag ville ha en skarp gräns mitt på kortet. Sedan sprayade jag med några fina färger (turkos, orange, koppar och lite svart) och drog bort tejpen innan jag torkade kortet med min varmluftspistol.

Imagination 1

Redan innan jag började hade jag bestämt att jag ville använda just den här stämpeln från Tim Holtz, den passar så bra på kort, tycker jag. Jag stämplade upp min text på en bit 4CC-papper och satte det på en bit svart cardstock för att ge ytterligare en kontrast och en tydlig inramning till texten. När jag hade bestämt var jag ville ha textrutan satte jag dit ett gäng rubons (också TIm Holtz) och sedan fäste jag textrutan med 3D-kuddar, så den skulle ”poppa” ännu mer.

Imagination 2

Jag är nöjd med mitt kort, det blev inte alls som jag hade tänkt mig men ändå precis rätt.

