Etiketter

, , , ,

Oj! Jag har ju inte lagt in mitt inlägg! Skäms på mig…

PL v 32 b

Igår kom den nya skissen ut på Veckans Skiss. Den är fin och bra till allt möjligt. Vi har fått många tjusiga bidrag redan, både kort och LO. Hurra!

Jag gjorde ett PL-kort. Jag är ju inte helt som alla andra… 😉 Jag tog en bild när min man och hans bror skulle ut och cykla i fädrens spår för ett par veckor sedan. En sån där bild som man verkligen anstränger sig att få till men bara låtsas om att man liksom ”råkade” ta den. (Som 95% av alla instagram-bilder?) Hur som helst.

PL v 32

Bilden fick sig en lätt omgång i Gimp och sen skrev jag ut den i mini-format, 3×4 tum med vit ram. Så när jag hade beskurit den lite till fick den lagom plats på mitt PL-kort som är 4×6 tum. Jag satte den på en svart fotomatta och 3D-kuddar för att den skulle ”poppa” ännu lite mer. Bakgrunden gjorde jag med gröna stänk och lite svartvitt snöre. Det blev ändå lite platt, så jag satte silverglittriga bokstäver som titel på vimpeln. Hoppa iväg till Veckans Skiss nu och pyssla med oss!

