Etiketter

, , ,

Det är kul att damma av gamla saker som man inte använt på ett tag, ännu mer när man ser att man faktiskt inte tappat stinget!

Resist rosa 1

Jag har använt mig av vitt embossingpulver på vit cardstock för att få den snygga effekten. Först stämplade jag alltså med min bakgrundsstämpel, med en embossingdyna, och hällde över vitt embossingpulver som jag smälte med min värmepistol.

Resist rosa 3

Sedan valde jag en rosa distressdyna (Picked Raspberry) och färgade in pappret. Jag utgick från mitten och gnuggade utåt i större och större cirklar, så att det skulle få en tonad effekt. Sedan var själva fokusdelen av kortet klart och jag dekorerade lite i ett hörn med ett par blommor. Istället för en blomma har jag skrivit ut med min Dymo och klippt till små vimplar. Avslutningsvis satte jag dit tre blingstenar runt motivet.

Resist rosa 2

Det är kul att ha med sig något när man går bort, och på detta enkla sätt piffade jag till den chokladkaka vi hade med oss när vi var bortbjudna sist.

