Etiketter

, , , , ,

En del kort tar verkligen lång tid att göra klart. Alltså själva processen. Med vissa måste man helt enkelt ta pauser under tiden, göra något annat, komma tillbaka och lägga till eller ta bort något, pausa igen…

josefin-2

Det här kortet var ett sådant. Jag hade en bild i huvudet på ett kort med skarpa kontraster, en tydlig linje tvärs över. Så jag började med att maskera halva kortet och spraya med mina favvofärger, orange, grönt och brunt. Sedan fick det ligga till sig lite, jag jobbade med det till och från i ett par veckor. La till lite tejp en dag, klock-gnuggisarna en annan dag, och så vidare.

josefin-1

Jag gillar själv att kunna titta länge på någons kort eller LO, när det finns många små detaljer som liksom kommer fram efter hand. Jag har blandat gammalt och nytt på mitt kort och inte använt ett enda mönstrat papper! Det du!

