Etiketter

, , , ,

Idag vill jag visa ett nytt uppslag som jag gjort i min Art Journal. På träffen i Örebro förra helgen gjorde jag ville jag testa ett nytt sätt att måla med mina Prima-pasteller. De går att använda som akvarellfärger om man målar lite på ett akrylblock och sedan plockar upp färgen med en vattenpensel.

bok-3

Jag valde ett foto som jag tog i somras, i Stadparkens rosenträdgård. De söta små rosorna med vattendroppar på passade bra till den akvarell-lika bakgrund jag målade med mina pasteller på uppslaget.

bok-2

I min bok, som är en bok jag köpt på loppis. har jag limmat ihop några sidor på var sida om ett uppslag för att sedan grunda med vit gesso. Sedan kan jag använda uppslaget till att pröva olika idéer, som t ex en teknik eller att göra en LO utan foto.

bok-1

