Etiketter

, , , ,

Hej och hå, tisdag och skissdag! Det är förskräckligt svårt att fotografera scrappade alster i december, när man jobbar de timmar då solen är framme… Man blir också mer kreativ och söker nya lösningar för att ta bra bilder, till den här bilden hade jag lagt ut vita papper på ett bord, placerat min LO under en spotlight och sedan klättrade jag upp på en pall för at komma tillräckligt högt upp med kameran…

vs-133-b

Den här veckans skiss är annorlunda och väldigt utmanande! Jag har tittat på den i flera veckor och undrat hur jag ska lösa den där kvadraten som står på ett hörn… Sen kom jag på att ett vanligt papper, 6×6, bara är att vända på, skära lite som skissen visar och så är det klart! Jag har satt min röda kvadrat på 3D-kuddar för att den ska synas lite extra mot bakgrunden.

Fotot är från en skidrunda i Ånnaboda, inte så långt från där jag bor. Där har de spårat en 800 m-slinga med konstsnö så alla skidnödiga kan åka av sig när längtan efter vintern slår till.

Skissen och resten av teamets tolkningar hittar du HÄR!

