Etiketter

, , , ,

Min kollega och vän ska äntligen gifta sig, efter mycket väntan och planering. Jag fick den stora äran att göra inbjudningskorten. Hon hade redan några idéer och jag försökte tolka dem till något som kunde vara genomförbart.

khadiga-1

100 stycken inbjudningar behövdes.

khadiga-2

Vi beställde materialet tillsammans och sedan var det bara att sätta igång. För att inte sitta och räkna hur många som var kvar, gjorde jag i ordning alla kortbaser först. Det fanns bara 100 av dem, så när de var slut var jag klar. Samma med de söta turturduvorna, jag hade köpt 100 st, så när de var slut var målet nått.

khadiga-3

Jag stansade ut ovaler, stämplade och embossade ganska många åt gången, tills jag hade en stor hög. Jag klippte band i lagom långa bitar och klistrade fast bladet med all information inuti kortbaserna.

khadiga-4

Sedan var det bara att plocka ihop, limma band, oval och duvor. På några stämplade jag hjärtan på insidan, på några blev det hjärtan på ovalen. Sedan knöts bandet till en rosett på varje kort. 6 lådor fyllde jag med kort.

khadiga-5

Det är fantastiskt roligt att få en sådan här beställning, att få vara en viktig kugge i ett pars bröllopsmaskineri. Snart är det dags för bröllop! Då kommer jag att visa mitt gratulationskort till brudparet här i bloggen.

