Etiketter

, , , , ,

I lördags hade vi en träff i Örebro Scrapbookingsällskap, där temat var kit. Alla anmälda fick likadana kit och så satt vi hela dagen och scrappade. Alla alster blev olika och det är alltid så inspirerande när man ser hur mycket olika saker man kan göra av samma material!

Jag gjorde tre kort av mitt kit. I det här inlägget visar jag två av dem.

kit-kort-2a

Mitt första kort är inspirerat av ett kort som en av mina scrapkompisar hade gjort innan jag kom. Jag tog en titt och tyckte det blev så effektfullt med det kakelmönstrade pappret som bakgrund.

kit-kort-2b

Dekorationerna kommer också från kitet. Serien heter Ubud Dreams, från Kaisercraft.

kit-kort-1b

Mitt andra kort är också inspirerat av kakelpappret, men här har jag stämplat med stämplat från kitet och klippt isär rutorna i papprets mönster för att ge en känsla av rörelse.

kit-kort-1a

