Etiketter

, , , , , , , ,

Har du sett det här inlägget? Då får du en känsla för kitet som vi fick på senaste kit-träffen med Örebro Scrapbookingsällskap. Blått, grönt och härlig utlandskänsla…

akvarell-1

Jag gjorde ytterligare ett kort med kitet, fast då med en stämpel som följde med, och så hade jag målat med mina oljepasteller från Prima, liksom fusk-akvarell… Jag har målat med några färger på ett akrylblock, samma som jag använder till omonterade stämplar, och sedan plockat upp färgen med en vattenpensel och målat på ett vitt PL-kort. Väldigt enkelt, och väldigt kul!

akvarell-2

När jag hade målat och torkat min bakgrund (otålig som jag är blåste jag den torr med en embossingfön) skar jag till den för att passa min kortbas. Sedan stämplade jag med en embossingdyna och hällde på frantage-embossingpulver i vitt med en massa turkost glitter. När man embossar pulver med glitter i, är det ett bra knep att blåsa med fönen på undersidan av pappret så man inte bara blåser bort allt glittret.

När jag var klar, monterade jag mitt embossade papper på en bit svart cardstock och sedan på kortbasen. Som avslutning satte jag dit en dekoration från kitet. Klart!

