Etiketter

, , , , ,

atc-spring-1

Nja, kanske inte. Det har snöat som bara den de senaste dagarna, men när vi åkte hem från fjällen förra helgen kändes det ändå som att vi avslutat vintersäsongen. Fram för sopade vägar, soliga kvällar och fågelkvitter!

atc-spring-3

Jag fick feeling och gjorde en serie ATC-kort med vår-tema! Basen är vitt cardstock som jag färgat in med Distress Ink i färgen Salty Ocean. Jag har stänkt med vanligt vatten på för att göra det lite fläckigt, och sedan torkat med en embossingfön. Korten blir inte helt platta, men det gör ju inget.

atc-spring-4

Innan jag färgade in mina små kort stämplade jag med en stor krona på, lite hipp som happ, och embossade med transparent embossingpulver. Så när jag hade gnuggat med min blå färg var kronorna fortfarande vita och blanka. Jag har tagit bort lite blå färg på kronorna med vanliga bomullspinnar.

atc-spring-5

Sedan – bestämma titlar och dekorationer! Vitt går ju bra ihop med blått, liksom guld. Min Dymo får vara med på nästan alla mina ATC, märker jag…

atc-spring-6

Gör du ATC-kort? Är du med i byten med andra eller behåller du dina kort själv? Jag tror jag börjar bli modig nog att släppa iväg några av mina kort… Kanske. Tack för att du tittade förbi här idag, kom gärna fler gånger!

atc-spring-2

