Etiketter

, , , ,

I onsdags var det 8 mars. Kvinnodagen. Jag firade med att göra en serie ATC-kort med peppande budskap. Jag började med att göra en bakgrund med distresser och en stor mask. När distresserna hade torkat tog jag en annan mask och applicerade texture paste genom den. Sedan strödde jag embossingpulver på texture pasten och smälte pulvret med min värmepistol. Effekten blir så läcker!

GRL PWR 2

Sedan satte jag fjärilar i lager, en i metall och en som jag stansade ut ur överblivna delar av bakgrunden. Jag avslutade med lite washitejp innan jag började fundera på budskapen.

GRL PWR 3

Min tanke med budskapen på korten var att de skulle peppa, kännas positiva och stärkande. Det sista budskapet funderade jag på länge, bollade idéer med ett bra bollplank (tack bästis!) och satt fast en bra stund. Sedan kom jag att tänka på en vän som berättade om ett träningspass där ledaren hade sagt åt deltagarna att de ”slogs som tjejer” för att få dem att ta i mer. Fight like a Girl kändes plötsligt klockrent. Tack för inspirationen, Suz!

GRL PWR 1

Har du provat att göra ATC? Det är lite beroendeframkallande. 🙂

