Etiketter

, , , , , , , , , ,

Ny tisdag och självklart en ny skiss hos veckans skiss! Jag har ritat veckans skiss och som alltid när det är min skiss är jag så väldigt nyfiken på hur alla fina tolkningar ska se ut!

På hösten tycker jag att det behövs extra mycket knalliga färger. Det är ju grått, mörkt, blåsigt och blött mest hela tiden. Så hur tänkte jag när jag gjorde mitt kort?

Zildara 3

Börja så här: Utgå från skissen. Vad är det som dominerar? Har du ett särskilt foto eller motiv som du vill anpassa skissen efter? Jag skalar ofta ner skisser och bygger sen på med detaljer igen, annars är det lätt att fastna i att det ska vara något där jag inte tycker att det passar.

VS 173 1

Sen: När du har bestämt dig för att göra t ex ett kort, du har bestämt dig för ett foto eller ett motiv till ditt kort, då är nästa steg att se hur många lager och hur mycket mönster du vill ha på ditt kort. Jag har lagt till några lager bakom mitt ugglemotiv för att det ska sticka ut lite mer, men annars har jag hållit mig till skissens dominerande element.

VS 173 2

Till slut: Dekorera och sätt dit detaljer! Hade skissen fler detaljer och små kluster av dekorationer? Något stort och maffigt som leder ögat till det centrala på ditt alster? Strössla med detaljer och dekorationer som passar till alster och som tillför struktur och liv. Jag har satt dit några rosor, kugghjul och små pärlor på mitt kort, och ritat med en glitterpenna på min uggla.

 

Tack för att du tittade in, kom snart tillbaka för mer inspiration. Vad vill du att jag ska skriva om? Jag kommer gärna med tips om tekniker, hur man kan tänka när man kombinerar färger eller ska göra ett kort till ett speciellt tillfälle. Kommentera gärna!

