Etiketter

, , , ,

Tisdag igen! Ny skiss! Visst kliar det i scrapfingrarna?

VS 120 b

Jag tänkte visa hur jag gör när jag jobbar med en skiss… Alla gör ju olika men kanske kan jag inspirera någon. Jag gillar struktur, det är ingen nyhet. När jag ska tolka en skiss ritar jag gärna av den så att jag har den i mitt block och kan kludda, ändra, rita pilar eller annat vettigt. Den här gången har jag dessutom satt in fotot i mitt anteckningsblock på en dutt sånt där lim som inte blir permanent (fick visst hjärnsläpp).

VS 120 c

Jag har bara satt tejp på överdelen av mina vimplar bakom fotot, så de ska resa sig lite och ge lite dimension åt min LO… Fotot sitter på 3D-duttar.

VS 120 a

Bakgrundspappret har jag stänkt med gul och grön glimmer mist på, på samma ställen där klustren av andra saker också är.

Vill du se flera tolkningar av skissen? Klicka HÄR för att komma till Veckans Skiss-bloggen. Där finns också info om hur du kan vara med och tolka skisserna och kanske vinna ett litet pris.