Etiketter

, , , , , , , , ,

Förra veckan bytte jag jobb för en stund. För att mina kollegor på ”gamla” jobbet inte skulle vara så ledsna, hade jag ägnat en försvarlig mängd tid åt att göra peppiga saker åt dem – som att slå in chokladkakor i vackra omslag. 

Jag gjorde det ganska enkelt för mig ändå och började med att bara svepa en bit cardstock runt själva chokladförpackningen. Inga mått, inga cm… Bara vika runt. Sedan satte jag ihop grunden med tejp och gick loss med mönsterpapper och dekorationer.

Båda chokladkakorna jag visar i det här inlägget har dekorerats med mönsterpapper från Maja Designs serie Enjoying the Outdoors. Vackra papper i lila, brunt och grönt… 

Jag har också dekorerat en kexchoklad med tre lager av samma mönsterpapper. Det kommer från Maja Design, det med, men från Vintage Winter Basics. Jag gillar det för att det är massor med stjärnor på, och då passar det så himla bra till personen som fick chokladen. Det guldiga snöret hade jag över från när vi gjorde våra bröllopsinbjudningar för tre år sedan.

Kexchokladen kan du se mer av här, i Idas Magasins blogg.